Kdy je vhodné opravit svůj mechanicky porouchaný čip

  • 3 minut čtení

Přívěsek na klíče k přístupovým dvěřím je dnes již poměrně bězné zařízení, které v našich končinách vlastní mnoho uživatelů. Jenže takový svazek klíčů během celého roku zažívá občas tvrdé pády, nebo se minimálně klíče o sebe třou. To může poznamenat plastový žetonek velmi snadno. Z podstavy věci není možné toto bezdrátové RFID zařízení (Radio-Frequency Identification, tj. Radiofrekvenční identifikace) umístit do kovového pouzdra, protože by jednoduše bezdrátové vlny k němu nepronikly. Z toho vyplývá, že životnost této klíčenky má své limity, vzhledem k možnému opotřebení. Některé klíčenky jsou složené ze dvou plastových částí, které při mechanickém namáhání stále pracují a krytka se občas jednoduše vyloupne. A tím se dostáváme k potenciálnímu problému.

Velmi často se totiž setkáváme s RFID klíčenkou, která vykazuje známky mechanického poškození, nebo majitel dokonec o plastovou krytku přišel. A to je důrazné varování, že velmi křehký elektronický obvod spolu s indukční anténkou již nejsou plně, nebo dokonce vůbec chráněni. Pokud stále funguje a daří se Vám s ním odemykat, máte poslední šanci na nápravu.

V ten moment je poslední šance, kdy se dají informace uložené v čipu ještě načíst a podle nich vyrobit zařízení nové. Pokud se totiž poškodí i elektronika, nejsme schopni Vám již pomoci. Setkali jsme se i s připady, kdy se čip na několikátý pokus podařilo načíst (obdoba zlomeného kabelu, co někdy zafunguje), ale spolehnou se na to skutečně nedá.

Pokud klíčenka funguje, není pro nás důležité, v jakém je stavu. Vyrobíme Vám další zařízení a máte klidné spaní.

Samozřejmě se můžete obrátit i na správce přístupového systému, ale cenově to bude zřejmě podobné a navíc on nemá motivaci vyřešit Váš problem co nejdříve. Pro něj to není služba (jako pro nás), pro něj je to nutná povinnost. Navíc ne vždy majitel klíčenky ví, na koho se obrátit. Nebo nemá mandát si nechat toto zařízení vyrobit (například je v podnájmu, nebo zaměstnancem v cizí budově)